Formulir Kontak

Nama

Email *

Pesan *

Cari Blog Ini

Valente Prolongeert Olympische Titel

Maike van der Duin Sluit Olympische Spelen Af als Zesde op Omnium

Valente Prolongeert Olympische Titel

Maike van der Duin heeft de Olympische Spelen afgesloten met een zesde plaats op het omnium. De Drentse wielrenster won vrijdag nog samen met Lisa van Belle de bronzen medaille op het onderdeel koppelkoers. Op het omnium, een meerkamp bestaande uit vier onderdelen, eindigde Van der Duin als zesde. De gouden medaille ging naar Jennifer Valente uit de Verenigde Staten, die haar olympische titel prolongeerde.

Van der Duin: 'Deze Spelen Smaken naar Meer'

Na afloop van de Spelen gaf Van der Duin aan dat ze tevreden was met haar prestatie. "Ik ben heel blij met mijn zesde plaats", zei ze. "Ik had gehoopt op een medaille, maar ik heb alles gegeven en ik kan trots zijn op wat ik heb bereikt." Van der Duin gaf aan dat ze het omnium nog steeds combineert met het wegwielrennen. "Deze Spelen smaken naar meer, dus ik blijf het combineren", zei ze.

Van der Duin is een van de meest succesvolle Nederlandse baanwielrensters. Ze won in 2019 de wereldtitel op het omnium. Op de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro eindigde ze als vijfde op het omnium.


Komentar